28.000 klikkiä takaa jo yritysmainoksen näkyvyyden...
Digimarkkinoinnin perusta on näkyvyys ja ihmiset eli digivieraat, jotka käyvät eri digikanavissa ovat kaiken toiminnan ydintä. Ei ole juurikaan merkitystä, että yksi päivitys saa suuren katsojakunnan, vaan pitkällä juoksulla haetaan eri digivieraiden määrän kehitystä. Ja, tämä siksi, että kun ihminen on kerran käynyt jollain netsivustolla, on erinomaisen suuri todennäköisyys, että hän käy samalla alustalla uudelleen ja sen nimi on "digiliidi".
Digimarkkinointi on usein vääristynyt
Digimarkkinoinnissa edelleen ymmärretään hivenen väärin yrityksen digipolku eli se, miten esimerkiksi yrityksen toimintaa esitellään digimedioissa. Koska erilaiset somekanavat ovat niin suosittuja, niin yritystoiminnassa harhaudutaan usein "somesokeuteen" eli ajatellaan, että kun "Facebookissa" jokin tapahtuma saa suuren "hälyn", niin yrityksen oma netsivusto jätetään vallan huomiotta - tämä on erittäin suuri virhe. Eli on tärkeää, että joka "sometus" antaa vähintäänkin yhden "klikin" mahdollisuuden yrityksen omalle netsivustolle, sillä somepäivityksen lukija sitä klikatessaan saa infon yrityksen koko palvelusta ja näin kaupan mahdollisuus laajenee yrityksen kaikkiin palveluihin.
Tuulos-Lammi on kehittynyt erinomaisesti olemassaolonsa reilun puolen vuoden aikana ja uskollisesti olemme rakentaneet markkinoinnin digipolkua somesta netsivustolle ja nyt voidaan todeta siinä onnistuneen - tästä seuraavassa tarkkaa dataa.
Tuulos-Lammi analytiikan ydinlukuja:
viimeisen kuuden kuukauden aikana netsivusto on saanut noin 6.600 uutta netvierasta vanhojen lisäksi - määrä on itseasiassa uudelle netsivustolle erittäin hyvä tulos (huomattava, että aloitimme 2023 vuoden lopussa)
Edellisten katselukerrat ovat olleet kaikkiaan noin 28.000 eli jokainen uusi netvieras on keskimääräisesti klikannut tai katsellut sivustoa noin neljä kertaa
Edellisen 7 vuorokauden aikana sivusto on saanut 661 uutta netvierasta eli uusien netvieraiden määrä kasvaa edelleen voimakkaasti
Suurimmat kävijämäärät viikossa ovat perjantai ja lauantai kertoen nyt mökkiläisten kiinnostuksen kasvusta
Tehokkaimmat otsikot ovat "Tuulos-Lammi pitäjämarkkinoinnin yhdistyminen" ja "Yrityssivu" ja yrityksethän ovat koko markkinoinnin keskiössä - mainos näkyy
Kaupungeista eniten käyttäjiä on Helsingistä ja Tampereelta, mikä on ehdoton tavoite eli saada uutta vetovoimaa ja kiinnostavuutta Ydin-Hämeeseen
Summasummarum
Voidaan helposti todeta, että Tuulos-Lammi netsivusto on jo nyt onnistunut ja suuri pääosin talkoopanos on tuottanut uutta näkyvyyttä alueelle suuremman määrän, kuin osasimme odottaa. Ja juuri nyt olemme siinä "aallonharjalla", jolloin voi olla vain tyytyväinen tai sitten jatkaa suunnitelmallisesti ja määrätietoisesti työtä suuremman mediapinnan saavuttamiseksi - Digi ei ole koskaan valmis, mutta jos jaksaa pyörittää "tahkoa", tulokset hiljaksiin ovat kestäviä ja kehittyviä.